z pierwszego logu wynika ze geometria stoi deba ale z w drugim jest juz całkiem niezle . wiec masz do sprawdzenia stan gruszki i czy sztanga działa płynie w całym zakresie pracy
sprawdzasz opornosc cewki powina miec opornosc 16-20 oma.a zeby sprawdzic tłoczek wewnacz trzeba go rozebrac i sprawdzic czy tłoczek chodzi płynie w cewce jesli nie to papier wodny w dłon i docierasz tłoczek az bedzie chodził płynie
Jutro pomierzę - gdzieś na forum rzuciło mi sie w oczy jak wyczyścić N75 a teraz nie mogę tego znaleźć. Podrzuci ktoś linka?? To było z forum bodajże golfa
Rozebrałem N75 i po dmuchnięciu w tłoczek powietrze przechodziło swobodnie co wskazywało na zatarty tłoczek w tłoczku. Udało się go rozruszać i teraz działa jak powinien.
Tak dla wiadomości jakby ktoś się zabierał za czyszczenie to ja delikatnie przeciąłem ta metalową opaskę na takim zwężeniu piłka do metalu , potem lekko odgiąłem śrubokrętem na boki i ładnie schodzi. Jak składałem to wykorzystałem ją ponownie zakładają na swoje miejsce i ścisnąłem ją na maxa po obwodzie zipem. Wyszło dobrze i moim zdaniem nie ma co wywalać tej opaski metalowej jak jest w manualu z forum golfa.
Mam nadzieje że problem z przeładowaniem zostanie rozwiązany, choć znając moje szczęście to jeszcze coś będzie nie tak.
no teraz jest dobrze turbinka wczesnie wstaje i utrzymuje cisnienie. jedyne do czego moza by sie przyczepic to dosyc wysoki cykl wysterowania turbiny co moze byc spowodowane zle wyregulowana grucha przybrudzona geometrie albo n75 dalej nie pracuje prawidłowo .mozesz spróbuj przegonic fure i jak to nic nie zmieni to podmienic n75 z n18 .
ok pocisnę trochę ale raczej geometria nie stoi bo jak zasysam gruszkę to ładnie sie chowa. N75 złożyłem bez sklejania na starą opaske blaszaną i zipa - może coś popuszcza... podmienię z N18. Tak w ogóle to egr mam zaślepiony i wali mi błędami - może to ma jakieś znaczenie?
egr działa tylko przy stałych obrotach i obciarzeniu w momecie przyspieszania jest zamkniety wiec nie ma na to zadnego wpływu .wysterowanie powino sie wachac midzy 45%a 65% .
Z tego co widzę to mi wali prawie do 85%. Zauważyłem już bardzo dawno ze auto lepiej przyspiesza jak dawkuje stopniowo gaz niż jak wcisnę do oporu - przynajmniej takie jest moje odczucie...
Podmieniłem N75 z n18 i N18 tez chyba trzeba zreanimować bo szopki sie dzieją. Przejechałem się chwile z kompem i wysterowanie wahało sie również do 85 % czyli tak samo jak na N75. Zostały łopatki lub regulacja gruszki.... :roll:
Turbina jeszcze raz sprawdzona i wygląda ze jest ok. Geometria chodzi super.
Rozkręciłem o te pół obrotu sztangę.
Do tego znalazłem dodatkową usterkę - z jednej strony wysuwała się rura z egr-a. Wycięło już drugi zaczep (1szy wycięło z rok temu ale naprawiłem) wiec znowu musiałem wprowadzić dodatkowe modyfikacje . Rura siedzi idealnie.
Porobiłem testy drogowe z kompem i efekt jest taki, że fura zbiera się bardzo ładnie. Doładowanie praktycznie pokrywa się z zadanym. Natomiast wysterowanie waha się do 84%. Turbina już tak nie wyje jak wściekła...
Zastanawia mnie jedno - granice w Vagu dla wysterowania są do 80%. Zostawiać tak jak jest czy kręcić dalej sztanga?
Jak zrobię logi to wrzucę...
W końcu dorwałem sprawny egr - dzisiaj będzie zamontowany.
Komentarz